شرکت تلاشگران تجارت قرن
بازار یابی در توسعه کسب و کار

نقش بازار یابی در توسعه کسب و کار

به عنوان شخصی که می خواهید به تازگی وارد بازار شوید شاید جای سوال باشد که چگونه به کسب و کارتان رونق فروش خوبی بدهید. به عبارت دیگر چگونه بازار یابی خوبی برای کسب و کارتان داشته باشید.

اهمیت روز افزون بازاریابی در کسب و کارها بر همه آشکار است و هر شخصی در هر سازمانی به نوعی در این فرایند تاثیر گذار می باشد. بازاریابی نقش کلیدی در مدیریت ارتباط با مشتری، پاسخگویی مالی و خدمات تحویل دارد.

جالب است بدانید در دنیای امروز نقش بازاریابی در سازمان ها بسیار مهمتر از آن است که نادیده گرفته شود. رسانه های اجتماعی و اپلکیشن های موبایلی بیشتر از هر زمان دیگری در زمینه کسب و کار ها موثر هستند.

با گذراندن دوره های آکادمیک شرکت تلاشگران تجارت قرن شما با زمینه های مختلف بازاریابی، حسابداری و… آشنا خواهید شد و در توسعه ی کسب و کار خود می توانید درآمدتان را دوبرابر افزایش دهید. 

هدف از بازار یابی در کسب و کار

بازاریابی دقیقا سازمان و یا شرکت مربوطه را به تصویر می کشد و باعث ایجاد اطمینان خاطر میان تولید کننده محصول و شخصی که قصد خرید را دارد می شود. چه بسا بازاریابی مثبت و قوی باعث ایجاد مشتریان وفادار به شرکت یا سازمان شود، هر محصول با بازاریابی آغاز و با بازاریابی خاتمه پیدا میکند.

اگر در تمامی کسب و کارها بازارایابی به صورت دقیق انجام نشود آن شرکت فروش خوبی نخواهد داشت و درنتیجه درآمد کاهش می یابد.

به صورت عموم، برندهای یک شرکت از طریق بازاریابی معروف می شوند و موفقیت یک سازمان در کنار بسیاری فعالیت های دیگر به ارتباط با مشتری وابسته می باشد و همین امر میتواند به بازاریابی جان دیگری ببخشد.

بازاریابی در توسعه کسب و کار - انواع بازاریابی

شش عامل مهم در کسب و کار

شما می توانید با تسخیر بازار هدف در مسیر موفق به بازاریابان و مدیران کار آفرین قوی تبدیل شوید. اما این کار مانند کارهای بنیادین دیگر نیاز به ابزار های مختلفی دارد که در کل به شش عامل طلائی تقسیم می شوند.

تک تک این پارامتر ها به پارامترهای کوچک تری از خود تقسیم می شوند که باید در روند بازاریابی فعالیت شما مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

  • Product: محصولی که عرضه می کنید کیفیت خوبی دارد؟
  • Place : محل عرضه شما مناسب با نوع محصول شما می باشد؟
  • Price : آیا قیمت نهایی شما بر روی محصول مناسب است؟
  • Promotion : آیا برنامه های ترویجی خاصی در ذهن شما می گذرد؟
  • People: کارکنان شما آیا علاقه به تبلیغ محصولات شما در بستر خانواده و فامیل را دارند؟
  • Process : آیا فرایند شکل گیری بازاریابی شما تئوری در پشت پرده دارد؟

تحقیقات بازار نه تنها شامل بررسی اوضاع اقتصادی بلکه سیاسی و جغرافیایی نیز می شود. برای بازاریابی در مسیر کارآفرینی شناخت اوضاع بازار باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. باید بدانید که چه محصولاتی تولید شوند و چگونه قیمت گذاری شوند و اینکه چگونه محصول نهایی را به دست مشتری برسانند.

یک بازاریاب موفق باید شناخت کامل و جامعی از بازار هدف داشته باشد تا بتواند با مصرف انرژی کم نتیجه فروش خوبی را حاصل کند و احتمال شکست را به حداقل برساند.

بازاریابی سنتی

بازار یابی سنتی همانگونه که از نامش پیداست مربوط به گذشته بوده و محدود به مکان و زمان می باشد. به عنوان مثال، روش هایی همچون تبلیغ در روزنامه، مجلات، بروشور ها و تبلیغات حضوری برای بازاریابی محصول انجام می شود.

این نوع بازاریابی از قدمت بیشتری برخوردار می باشد، اما هم اکنون نیز به عنوان یکی از روش های مکمل به کار می رود.

بازاریابی اینترنتی

منظور از بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی سنتی است که در بستر دیگر و جدا از زمان و مکان صورت می گیرد. در این نوع بازاریابی از شبکه های مجازی برای تبلیغات استفاده می کنند و مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهید بود.

برخی از افراد با ایجاد وبسایت و یا وبلاگ محصولات خود را به نمایش می گذارند و امکان خرید و فروش آنلاین را برای مشتریان فراهم می کنند.

خدمات آموزشی شرکت تلاشگران تجارت قرن باعث می شود تا در تمام زمینه های کاری کسب درآمد کنید و بتوانید در زمینه ای که آموزش دیدید حرفه ای عمل کنید.

بازاریابی در توسعه کسب و کار - شرکت تلاشگران تجارت قرن

بازاریابی دیجیتال

بسیاری از افراد تصور می کنند که روش های بازاریابی آنلاین با بازاریابی دیجیتال مشابه هستند. در صورتی که بازاریابی آنلاین می تواند بخشی از بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته شود.

بازاریابی دیجیتال تمامی رسانه ها را در بر می گیرد، اعم از ( شبکه های اجتماعی چون تلگرام، ایسنتا گرام، تلویزیون، پیامک و …)

امروزه بازاریابی دیجیتال و اینترنتی خیلی بیشتر از بازاریابی سنتی و حضوری کاربرد دارد. حضور مردم در صفحات مجازی و اینترنتی رشد قابل توجهی داشته و قطعا بازاریابی در این فضا احتمال موفقیت و جذب مشتریان بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد ما: روش های ایجاد کسب و کار خانگی در سال 1401

شرکت تلاشگران تجارت قرن بهترین مشاور تجارت شما

فعالیت های مختلف یک کسب و کار از ابتدایی ترین شکل ممکن مانند تهیه مواد اولیه تا نهایی ترین شکل همچون حلقه هایی زنجیر به یکدیگر متصل هستند و همگی در گرو حلقه قبلی می باشند.

فعالیت هایی مانند بازاریابی و بازارشناسی که پیش نیاز تمامی فعالیت های یک کسب و کار می باشد اولا باید توسط اشخاص متخصص صورت گیرد و دوما  شناخت مناسبی از بستر به دست آید. بدین ترتیب می توانید کسب و کاری با چشم انداز با ارزشی برای شرکت خود تبیین کنید.

شرکت تلاشگران تجارت قرن به عنوان کلینیک کسب و کار شما بهترین خدمات را در زمینه ی رونق و توسعه آن به شما پیشنهاد می دهد که می توانید کسب و کارتان را گسترش داده حتی اگر کسب و کارتان کوچک، نوپا یا تازگی شروع به کار کرده باشید. 

ما را دنبال کنید و از خدمات آموزشی ما بهره مند شوید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید